CASE: sinatur
SPis hvalen én bid af gangen

Hvordan kan vi holde det simpelt, men få det hele med?

- VI HJÆLPER sinatur med at tage tingene i den rigtige rækkefølge

 
sinatur_case_regndans.jpg
 

Udfordring

Det eksisterende website er blevet alt for omfattende og fungerer ikke efter hensigten. Desuden skal der launches helt ny kommunikation, så timing og fremdrift for den nye løsning er essentiel.

Resultat

Skarpt faseopdelt løsning, der sikrer, at vi ikke bygger noget der ikke er brug for. Den endelige løsning er halvt så omfattende som den så ud på tegnebrættet.

 
 

Baggrund
Sinatur er en hotelkæde, med seks hoteller placeret i meget smukke og naturskønne omgivelser, rundt omkring i landet. Dette kom slet ikke nok til udtryk i kommunikationen, hvorfor et helt nyt univers skulle lanceres. I den forbindelse var der også behov for et nyt website.

Vi startede med en fire timers workshop med de seks hoteldirektører og marketingchefen, hvor vi afdækkede brugerne, deres rejse og deres behov. Dette gav os et klart billede af, hvilken brugerrejse websitet skulle understøtte.

På den baggrund gennemgik vi i fællesskab det eksisterende website, og fandt hurtigt en enorm mængde sider, der ikke understøttede den rejse. Skitsen til et langt mere simpelt og funktionelt site kom på plads, allerede indenfor de første fire timer.

sinatur_userjourney_regndans.jpg

Med licens til at skære ind til benet, gik vi efterfølgende i detaljen, og fik specificeret ønskerne. Med alle ønskerne samlet, stod vi med et meget omfattende projekt. Vi opdelte derfor projektet i en række mindre faser, så vi dels kunne ramme de deadlines den nye kommunikationsplan dikterede, og dels sikrede at vi ikke byggede mere end det mest nødvendige, før vi begyndte at få input fra kunderne.

Resultatet af denne tilgang var, at vi på kun fire uger kunne gå i luften med fase 1, der skulle understøtte TV-kampagne og det nye univers, og at vi efter at have søsat fase 3 af de i alt syv skitserede faser, ser ud til at være nået til et punkt, hvor der reelt ikke er behov for meget mere udvikling. Dermed kan Sinatur spare en masse ressourcer, samtidig med at de sikrer et let tilgængeligt site for både kunder og medarbejdere.

sinatur_workshop_regndans.jpg
Regndans er gode til at holde os i tøjlerne, når vi vil for mange ting på én gang. ‘Wait for the screaming’, siger de, og det ser ud til at virke.
— Charlotte Rasmussen, Salgs- og marketingchef, Sinatur

Der er nu afviklet brugertest, hvor sitet er blevet gennemgået, med fokus på at finde de steder der skal optimeres fra kundens synspunkt. Dermed har vi fået input på hvad der mangler, for at gøre oplevelsen som kunde bedst mulig. I en hurtig prioriteringsøvelse med ledergruppen, der samtidig kunne supplere med input fra organisationen, er der nu en prioriteret indsatsplan for den videre udvikling.

Vi arbejder fortløbende med at optimere websitet og balancere forretningsønsker med kundebehov, så vi fastholder den gode oplevelse for kunder og medarbejdere i en fornuftig balance.

Meget mere personligt end andre hotelsider og det kan jeg rigtigt godt lide.
— Kunde under brugertest af sinatur.dk
Sinatur udvikler deres site i små bidder, i en konstant prioritering mellem interne og eksterne behov, og altid med brugeren for øje.

Sinatur udvikler deres site i små bidder, i en konstant prioritering mellem interne og eksterne behov, og altid med brugeren for øje.

 

Er du interesseret i at finde ud af, hvad vi kan gøre for dig?

Ring eller skriv til os - så bliver vi glade!


Vi arbejder sammen med gode partnere:

Bureaupartner: Nørgård MIkkelsen
Implementeringspartner: ovdal.DK