CASE: Fynske Bank
fra reklame til værktøj:

Hvordan kan vi optimere os til gladere kunder

- VI HJÆLPER fynske bank med at skabe bedre arbejdsgange

 
fynskebank_rod_regndans.png
 

Udfordring

At udvikle det kommunikative værktøj Rundt Om Dig til et reelt arbejdsredskab for bankens rådgivere, der samtidig kan give kunderne en bedre oplevelse i mødet med banken.

Resultat

En brugertestet prototype, baseret på medarbejdernes input, med afklarede snitflader op mod BECs interne systemer. Plan for implementering, fra design til færdigt produkt.

 
 

Baggrund

I sin bestræbelse på at være en nærværende bank, med den personlige rådgivning i højsædet, har Fynske Bank udviklet et dialogværktøj til bankens rådgivere, som kan anvendes i mødet med kunden, og sikre at alle emner bliver berørt.

Opgaven

Vi hjælper banken med at udvikle dialogværktøjet, så det bliver et brugbart arbejdsredskab for rådgiverne, og samtidig giver den bedst mulige oplevelse af kontakten med banken for kunderne.

Arbejdet indebærer interviews med medarbejdere, kortlægning af snitflader mellem værktøjet og bankens interne systemer, afklaring med de forskellige system-leverandører, prototype og brugertest, inden udvikling af endeligt interaktionsdesign, design, programmering og brugertest af den færdige løsning.

Den væsentligste forudsætning for projektet er, at vi lykkedes med at inddrage de mennesker der skal i berøring med løsningen.

Regndans er dygtige til at samle alle trådende for de mange involverede, der nødvendigvis må inddrages i et teknisk projekt som dette.
— Per Smith, Områdedirektør, forretningsudvikling, Fynske Bank
Fynske_Bank_løsning_Regndans.jpg

Medskabende medarbejdere
For at få den bedst mulige forankring, og sikre at vi udvikler en løsning rådgiverne i banken vil komme til at bruge, har vi på et tidligt stadie udviklet en prototype, som er blevet testet på en række af bankens egne rådgivere. Meldingen var klar: Denne løsning vil spare dem en masse tid i deres hverdag, og samtidig sikre at der bliver gennemført flere af de kundemøder banken ser som sin vigtigste snitflade til kunderne.

Ud over en sikkerhed for, at vi arbejder i den rigtige retning, fik vi også en lang række gode input til forbedringer - både til den nuværende løsning, og den fremadrettede udvikling. Og i sidste ende fik vi også etableret en række interne ambassadører, der kan hjælpe til at skabe en positiv tilgang til løsningen, når den skal rulles ud.

Superenkelt flow, som alle kan finde ud af, så du vil få mange flere Rundt Om Dig møder.
— Rådgiver under brugertest

Er du interesseret i at finde ud af, hvad vi kan gøre for dig?

Ring eller skriv til os - så bliver vi glade!


Vi arbejder sammen med gode partnere:

Bureaupartner: Nørgård MIkkelsen